הלחימה בעזה העלתה רמות סוכר בדם בקרב תושבי הדרום

    בעשור האחרון, תושבי הדרום היו נתונים לאיום טילים מרצועת עזה במספר אירועים מרכזיים בהם נורו טילים לכיוון ישראל, והאוכלוסייה האזרחית חיה תחת לחץ ממושך
    צבי הדס No Comments on הלחימה בעזה העלתה רמות סוכר בדם בקרב תושבי הדרום

    יש עלייה מובהקת ברמות הסוכר בדם בעת זמני מבצעים בעזה לעומת זמני רגיעה • האפקט היה חזק יותר בקרב האוכלוסייה המתגוררת קרוב יותר לרצועת עזה (עד 7 ק"מ) – עם עלייה של 3.4% ברמות הסוכר

    צילום: Nati Shohat / Flash90
    בעשור האחרון, תושבי הדרום היו נתונים לאיום טילים מרצועת עזה במספר אירועים מרכזיים בהם נורו טילים לכיוון ישראל, והאוכלוסייה האזרחית חיה תחת לחץ ממושך
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סטרס מפעיל מספר מנגנונים פיזיולוגיים הידועים כיום כמעלים את רמת הסוכר בדם. מספר מחקרים בחנו בעבר את ההשפעה של סטרס פסיכולוגי אקוטי או ממושך על רמות הסוכר ומצאו תוצאות שאינן חד משמעיות.

    בעשור האחרון, תושבי הדרום היו נתונים לאיום טילים מרצועת עזה במספר אירועים מרכזיים בהם נורו טילים לכיוון ישראל, והאוכלוסייה האזרחית חיה תחת לחץ ממושך.

    המחקר של החוקרים פרופ' ויקטור נובק, מעיין יצחק שדה וניצן מנדלסון מהמרכז למחקרים קליניים בסורוקה, ד"ר שלומי קודיש המנהל הרפואי בכללית מחוז דרום וד"ר עידית ליברטי בא לבדוק האם קיים קשר בין סטרס מסוג זה לבין רמות הסוכר בדם.

    במחקר רטרוספקטיבי זה נכללו 836,832 בדיקות סוכר אשר נדגמו על כ – 50,000 תושבים בדרום הארץ, בין השנים 2007-2014.

    תוצאות המחקר הראו כי אכן יש עלייה מובהקת ברמות הסוכר בדם בעת זמני מבצעים בעזה לעומת זמני רגיעה. האפקט היה חזק יותר בקרב האוכלוסייה המתגוררת קרוב יותר לרצועת עזה (עד 7 ק"מ) – עם עלייה של 3.4% ברמות הסוכר בעתות לחימה, לעומת אוכלוסייה באזורים מרוחקים יותר- בהם נצפתה עלייה של 1.3% ברמות הסוכר בעתות לחימה.

    פרופ' ויקטור נובק, מנהל המרכז למחקרים קליניים בסורוקה ומומחה ברפואה פנימית: "מחקר זה מצביע על קשר בין סטרס לבין רמות סוכר בדם, כאשר האפקט חזק יותר באוכלוסייה שגרה קרוב יותר לרצועת עזה. אחוזים בודדים אלו של עלייה ברמות הסוכר המיוחסים לסטרס איום הטילים, יכולים בתוך מכלול זה של היקף אוכלוסייה נרחב, והשפעה יומיומית של סטרס, להיות מתורגמים לאפקט מצטבר בעל השלכות רפואיות עתידיות כגון עליה בסיכון למחלות לב וכלי דם".



    0 תגובות